FAQ
Pierścień Płatniczy Mastercard
Zwijana treść
Jak dobrać rozmiar pierścienia?
Nasza rozmiarówka (amerykańska) różni się od standardowych rozmiarów jubilerskich (rozmiarówka polska). Aby uniknąć pomyłek, zachęcamy do skorzystania z opcji „Nie znam rozmiaru“.
W pierwszej przesyłce otrzymasz miarkę, dzięki której wybierzesz właściwy rozmiar. Następnie wyślemy do Ciebie wybrany pierścień płatniczy.
Możesz również udać się do jednej z wybranych placówek i przymierzyć pierścień na żywo. Lista placówek znajduje się tutaj.
Czy korzystanie z Pierścienia Płatniczego Mastercard jest bezpieczne?
Tak! Nasze pierścienie są certyfikowane przez Mastercard, co zapewnia najwyższe międzynarodowe standardy bezpieczeństwa. Płatności działają jak bezstykowa karta debetowa. W razie potrzeby możesz w dowolnym momencie tymczasowo zablokować urządzenie za pomocą aplikacji WearPay.
Dodatkowo Pierścień będzie miał przypisane limity takie same jak podłączona karta płatnicza. Przy transakcjach powyżej 100 zł zostaniesz poproszony o podanie PIN’u.
Czy pierścień płatniczy muszę ładować?
Nie, nasze pierścienie wykorzystują pasywną technologię NFC, co oznacza, że nigdy nie wymagają ładowania i są zawsze gotowe do użycia.
Czy do tego pierścienia mogę podłączyć dowolną kartę płatniczą?
Nie, do Pierścienia Płatniczego Mastercard podłączysz wyłącznie dowolną kartę Mastercard wydaną przez mBank, z wyjątkiem kart korporacyjnych.
Czy pierścień traci ważność tak jak karta płatnicza?
Nie, sam pierścień nie traci ważności. Jednak token płatniczy powiązany z kartą ma okres ważności około 3 lat. Po wygaśnięciu wystarczy usunąć i ponownie podłączyć kartę w aplikacji, aby przedłużyć jej użyteczność.
Ile czasu zajmuje konfiguracja pierścienia?
Konfiguracja pierścienia jest szybka i zajmuje zaledwie kilka minut. Potrzebujesz pomocy? Przejdź do zakładki “Jak aktywować pierścień?”.
Czy pierścień jest wodoodporny?
Tak! Pierścień jest wodoodporny i nie zostanie uszkodzony przez wodę.
Z czego wykonany jest pierścień?
Pierścień Płatniczy Mastercard wykonany jest z trwałego materiału ceramicznego.
Czy pierścień jest objęty gwarancją?
Pierścienie Płatnicze Mastercard poddawane są rygorystycznym testom i objęte są co najmniej 2-letnią gwarancją producenta od daty zakupu.
Co zrobić, kiedy zgubię pierścień?
W aplikacji WearPay w każdej chwili możesz odłączyć kartę od pierścienia. Możesz również zablokować ją tymczasowo, gdy np. chcesz zostawić pierścień w szatni.
Do jakiej kwoty mogę płacić pierścieniem?
Pierścień będzie miał przypisane limity takie same jak podłączona karta. Przy transakcjach powyżej 100 zł zostaniesz poproszony o podanie PIN’u, tego samego, który ustawiony jest dla podłączonej karty płatniczej.
Czy pierścień będzie działał za granicą?
Tak, pierścień zadziała wszędzie tam, gdzie udostępniona jest możliwość płatności zbliżeniowej, o ile karta podłączona do pierścienia nie ma zablokowanych transakcji zagranicznych.
Czy mój telefon musi posiadać czytnik NFC?
Tak. Aby połączyć Pierścień Płatniczy z kartą płatniczą, Twój telefon musi posiadać funkcję NFC. Samo płacenie Pierścieniem Płatniczym nie wymaga posiadania przy sobie telefonu.
Proces płacenia Pierścieniem
Zwijana treść
Jak skutecznie zapłacić Pierścieniem?
Załóż Pierścień na palec. Najlepiej, aby nie był to kciuk. Podczas płacenia przy terminalu zaciśnij dłoń w pięść. Przyłóż ją do terminala, tak aby pierścień był w ułożeniu równoległym do terminala. Skieruj pięść prostopadle do czytnika, jakbyś delikatnie w niego pukał/a. Poczekaj na sygnał dźwiękowy – gotowe!
Czy aby zapłacić pierścieniem muszę mieć telefon w pobliżu?
Nie, po skonfigurowaniu pierścień działa niezależnie od telefonu. Telefon możesz zostawić w domu lub w torbie.
Czy za pomocą pierścienia mogę wypłacać pieniądze z bankomatu?
Tak, pierścień umożliwia wypłacanie pieniędzy z bankomatów zbliżeniowych. Możesz również skorzystać z pierścienia w wpłatomatach Euronet i Planet Cash.
Do jakiej kwoty mogę płacić pierścieniem?
Pierścień będzie miał przypisane limity takie same jak podłączona karta. Przy transakcjach powyżej 100 zł zostaniesz poproszony o podanie PIN’u.
Czy mogę zmienić limit wysokości kwot, za które płacę pierścieniem?
Pierścień będzie miał przypisane limity takie same jak podłączona karta płatnicza. Przy transakcjach powyżej 100 zł zostaniesz poproszony o podanie PIN’u.
Nie masz możliwości zmiany poziomu tych limitów dla samego pierścienia.
W celu uzyskania dodatkowych informacji w tym temacie, skontaktuj się ze swoim bankiem.
Czy płatność może być zrealizowana tylko gdy dłoń jest zaciśnięta w pięść?
Technologia pasywnych płatności zbliżeniowych (NFC), w które wyposażony jest pierścień, umożliwia realizację transakcji, w momencie kiedy pierścień jest zdjęty z dłoni lub gdy otwarta dłoń przyłożona jest "na płasko" do terminala (nie zwinięta w pięść). Nie stanowi to wady produktu, ani podstawy do reklamacji.
Za każdym razem, gdy chip NFC w pierścieniu zostanie przyłożony wystarczająco blisko terminala płatniczego, transakcja może zostać przetworzona. Zalecamy zaciśnięcie pięści, ponieważ wtedy pozycjonuje to chip pierścienia optymalnie w stosunku do terminala, co prowadzi do bardziej niezawodnej aktywacji płatności.
Przykładowo: podczas korzystania z karty bankowej zbliżeniowej najpewniejszym sposobem na zapłatę jest przytrzymanie karty płasko przy czytniku. Jednak w niektórych terminalach karta może zadziałać, nawet gdy jest trzymana pod kątem lub nawet z boku. Ta sama zasada obowiązuje przy Pierścieniach Płatniczych Mastercard.
Środki bezpieczeństwa pozostają takie same jak w przypadku kart płatniczych. Każda kwota powyżej limitu płatności zbliżeniowych nadal wymaga podania kodu PIN.
Czy pierścień można nosić na kciuku i płacić nim skutecznie?
Pierścień noszony na kciuku nadal będzie działał. Jednak dla najbardziej niezawodnej wydajności zawsze zalecamy stosowanie „metody zaciśniętej pięści” przy płatności, ponieważ pomaga ona prawidłowo ustawić chip względem terminala.
W przypadku noszenia Pierścienia Płatniczego na kciuku, będziesz musiał zgiąć kciuk w podobny sposób, w jaki zginałby się np. palec serdeczny przy wykonywaniu gestu pięści. Dzięki temu Pierścień będzie wystarczająco blisko czytnika, aby zapewnić niezawodną płatność.
W zależności od rodzaju terminala może to być nieco trudniejsze — lub łatwiejsze — ale przy odpowiednim ustawieniu powinno działać dobrze.
Proces zamówienia
Zwijana treść
Gdzie znajdę kod zniżkowy dla klientów mBanku?
Informację jak zdobyć kod znajdziesz tutaj. Następnie kod zniżkowy znajdziesz w mOkazjach, możesz wyświetlać go wielokrotnie. Raz użytego kodu nie możesz wykorzystać ponownie.
Czy po zamówieniu miarki mogę zmienić adres dostawy pierścienia?
Niestety nie, pierścień zostanie dostarczony na ten sam adres.
Po otrzymaniu miarki, nie dostałem/-am maila z linkiem do wyboru rozmiaru pierścienia. Co zrobić?
W tej sytuacji poszukaj maila od WearPay w zakładce SPAM swojej skrzynki.
Jest również wysoce prawdopodobne, że Twoja skrzynka pocztowa za pomocą odgórnej bariery antyspamowej zablokowała naszą wiadomość mailową. W takiej sytuacji napisz do nas maila (kontakt@wearpay.pl). Wygenerujemy dla Ciebie nowy link.
Aplikacja mobilna WearPay
Zwijana treść
Czy pierścień może obsługiwać jednocześnie 2 karty płatnicze
Nie. Pierścień Płatniczy Mastercard może być przypisany w aplikacji WearPay jednocześnie jedynie do jednej karty płatniczej Mastercard wydanej przez mBank.
Czy do jednej karty płatniczej można przypisać kilka Pierścieni Płatniczych Mastercard?
Tak. W aplikacji WearPay możesz przypisać kilka Pierścieni Płatniczych Mastercard. W tym celu na ekranie głównym aplikacji WearPay wybierz plusik "+" w prawym, górnym rogu ekranu.
Czy można w dowolnym momencie odpiąć jedna kartę płatniczą od Pierścienia i podpiąć inną kartę Mastercard od mBanku?
Tak. W aplikacji WearPay w dowolnym momencie możesz sparować Pierścień Płatniczy Mastercard z nową kartą mBank
Kod weryfikacyjny SMS nie przychodzi lub jest błędny. Co zrobić?
Jeśli podczas procesu parowania karty płatniczej mBank z Pierścieniem nie otrzymasz kodu weryfikacyjnego SMS, lub zawiera on błędną treść, to skontaktuj się ze swoim bankiem. Najprawdopodobniej będzie też konieczne złożenie Reklamacji w Twoim banku.